תפיסה מרחבית -
היכולת הבסיסית ליצירת תבניות במוח הקשורה לארגון "ספריית הידע הפנימית", ממש כמו סיפריה אם היא מסודרת ומאורגנת במדפים (תקל עלינו) יהיה לנו קל לשלוף אינפורמציה,מדויקת ומהירה אך אם הסיפריה מבולגנת עד שנמצא את הספר הרצוי , כבר נאבד את חוט המחשבה או לחילופין ההתנהלות תהיה מאוד איטית.
ליקויים במערכת התפיסה המרחבית זו עלולים לגרום לקשיים בקרב ילדים בגילאים שונים:
קשיים בלימוד שפה (קושי בכתיבת מילים וספרות, קריאה וכתיבה) ומתמטיקה (דיסקלקוליה), חוסר התמצאות במרחב, בעיה בשליפת אינפורמציה, בלקאאוטים, קשיי התארגנות (סדר מוגזם או אי-סדר), קריאת שעון, שריכת שרוכים,קושי בהרכבת פאזלים ועוד.
תפיסה מרחבית מתחילה להתפתח עם התהפכות התינוק מהבטן לגב וההיפך.
כשנגרום לילד להבין דרך הגוף מה זה "הצידה" קדימה למעלה ולמטה ונסייע לו לשכלל את כישוריו נוכל לפתח תפיסה מרחבית חיובית ותקינה.
מה יכול לדרדר את התפיסה המרחבית ?
- ניתוחים.
- הריון ולידה.
- תרופות מסוימות, רוב התרופות הפסיכיאטריות.
- ונטולין.
- בעיות עיניים.
- מחלות שונות כמו - ורטיגו,היאפים,נשיקה.
איך בודקים ?
הבנת שלם, חצי,רבע,שליש- הן במרחב בעמידה והן על הדף- גרפומוטוריקה.
אם האדם איננו יודע מה זה קדימה ואחורה ,שלם,חצי,שליש ,איך ידע מתמטיקה? זה יושב באותו האזור במוח, זוהי למעשה הבנה תבניתית.
כחלק ממבדק הנעשה בשיטת ורדי ומכיוון שההבנה לגבי מהו שלם/חצי/שליש ו - קדימה/אחורה/הצידה יושבת על אותו מקום במוח האדם, ככל שנדע ליישם הבנה זו, כך ישתפרו הסיכויים שלנו בתחום המתמתיקה והמספרים ובעיות שהיו נראות לנו בלתי פתירות יהפכו לנגישות יותר.
היכולת הבסיסית ליצירת תבניות במוח הקשורה לארגון "ספריית הידע הפנימית", ממש כמו סיפריה אם היא מסודרת ומאורגנת במדפים (תקל עלינו) יהיה לנו קל לשלוף אינפורמציה,מדויקת ומהירה אך אם הסיפריה מבולגנת עד שנמצא את הספר הרצוי , כבר נאבד את חוט המחשבה או לחילופין ההתנהלות תהיה מאוד איטית.
ליקויים במערכת התפיסה המרחבית זו עלולים לגרום לקשיים בקרב ילדים בגילאים שונים:
קשיים בלימוד שפה (קושי בכתיבת מילים וספרות, קריאה וכתיבה) ומתמטיקה (דיסקלקוליה), חוסר התמצאות במרחב, בעיה בשליפת אינפורמציה, בלקאאוטים, קשיי התארגנות (סדר מוגזם או אי-סדר), קריאת שעון, שריכת שרוכים,קושי בהרכבת פאזלים ועוד.
תפיסה מרחבית מתחילה להתפתח עם התהפכות התינוק מהבטן לגב וההיפך.
כשנגרום לילד להבין דרך הגוף מה זה "הצידה" קדימה למעלה ולמטה ונסייע לו לשכלל את כישוריו נוכל לפתח תפיסה מרחבית חיובית ותקינה.
מה יכול לדרדר את התפיסה המרחבית ?
- ניתוחים.
- הריון ולידה.
- תרופות מסוימות, רוב התרופות הפסיכיאטריות.
- ונטולין.
- בעיות עיניים.
- מחלות שונות כמו - ורטיגו,היאפים,נשיקה.
איך בודקים ?
הבנת שלם, חצי,רבע,שליש- הן במרחב בעמידה והן על הדף- גרפומוטוריקה.
אם האדם איננו יודע מה זה קדימה ואחורה ,שלם,חצי,שליש ,איך ידע מתמטיקה? זה יושב באותו האזור במוח, זוהי למעשה הבנה תבניתית.
כחלק ממבדק הנעשה בשיטת ורדי ומכיוון שההבנה לגבי מהו שלם/חצי/שליש ו - קדימה/אחורה/הצידה יושבת על אותו מקום במוח האדם, ככל שנדע ליישם הבנה זו, כך ישתפרו הסיכויים שלנו בתחום המתמתיקה והמספרים ובעיות שהיו נראות לנו בלתי פתירות יהפכו לנגישות יותר.
הדר בר יוסף
מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי
מנחת סדנאות ליווי התפתחותי בדיאדה.
מדריכת הכנה ללידה
הומאופתית קלאסית
http://www.alternativli.co.il/hadar/index.html
hadarby@gmail.com
מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי
מנחת סדנאות ליווי התפתחותי בדיאדה.
מדריכת הכנה ללידה
הומאופתית קלאסית
http://www.alternativli.co.il/hadar/index.html
hadarby@gmail.com